miércoles, 21 de diciembre de 2005

El intercambiador








L’actual intercanviador de correspondència entre l’L1 i l’L5 és el que més s’utilitza de tota la xarxa de metro de Barcelona i és un dels que més mancances presenta a nivell de mobilitat dels usuaris, ja que presenta passadissos, escales i vestíbuls estrets i no està adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda (PMR).

A la gran demanda actual d’usuaris s’hi haurà de sumar la que abocarà l’arribada de l’L9 a finals del 2005 o principis del 2006, el futur perllongament de l’L4 i la construcció d’una nova estació de Renfe prevista en el PDI 2001-2010. Es calcula que aquest intercanviador passarà de rebre 50.000 viatgers al dia a acollir-ne 90.000.

Tot plegat ha portat a la necessitat de redissenyar, modernitzar, ampliar i adaptar aquest equipament per convertir-lo en un potent intercanviador que esdevindrà un dels punts més importants de la xarxa de transport públic a Barcelona.


Característiques principals
Les obres preveuen diverses actuacions:

Reforma i ampliació del l’actual intercanviador per permetre el moviment de viatgers entre l’L1, l'L5 i l'L9, i en el futur de l’L4, adaptant-lo per a PMRs. Es preveu l’ampliació del passadís de correspondència de 3 a 20 m d’amplada i l’intercanvi directe mitjançant ascensors des de l’L9 a les andanes de l’L1 i l'L5.

Ampliació dels vestíbuls secundaris de l’L1 i l'L5 per a augmentar-ne la capacitat i adaptar-los també per a PMRs.

Ampliació de la capacitat de les andanes de l’L1 i l'L5, modificant l’esquema existent (una andana central i dues laterals) i substituint-lo per una andana única central amb una amplada de 9 m.
Per a executar aquests treballs es modificarà la cota de les vies de Renfe, deprimint-les uns dos metres. A més, s'executarà l’estructura bàsica per garantir la futura construcció d’una estació de les línies C3 i C4 de rodalies Renfe amb connexió amb el nou intercanviador.

Les obres es realitzaran en dues fases. La primera finalitzarà abans de finals del 2005 per a permetre la posada en servei de l’L9 i comprèn l’eixamplament de vestíbuls, la remodelació de les andanes de l’L1 i l’L5 i el retoc del pas sobre la Renfe. La segona fase, que té un termini d'execució de 37 mesos, actuarà sobre la modificació de la cota de vies de Renfe i l’acabament del vestíbul adaptat per a persones amb mobilitat reduïda.

http://www10.gencat.net/

0 comentarios: